[]
0
سبد خرید شما خالی است

دنیای نوجوانی

0 دیدگاه

کتاب حاضر که تحت عنوان«دنیای نوجوانی»به رشته ی تحریر در آمده است به بیان حالات،حرکات و مواضع گروه سنی 18_12 سال اختصاص دارد.

در این کتاب سعی شده است از اهمیت سنین نوجوانی و خصایص فردی و اجتماعی و نیز از ویژگی های اخلاقی و معنوی نوجوانان گفته شود و نیازها و همچنین دشواری ها و مشکلات آنان شناخته شود.

کتاب حاضر؛تاکید بر شناخت همه جانبه ی نوجوانان و معرفی آنان است و پرداختن به مسأله ی بلوغ تنها بخشی از این اثر را شامل می شود.

این کتاب شامل 14 بخش می باشد:

بخش اول: نوجوانی و اهمیت آن

بخش دوم: ویژگی های زیستی_جسمانی

بخش سوم: ویژگی های ذهنی

بخش چهارم: ویژگی های عاطفی

بخش پنجم: ویژگی های روانی

بخش ششم: ویژگی های رفتاری

بخش هفتم: ویژگی های اجتماعی

بخش هشتم: ویژگی های سیاسی_اقتصادی

بخش نهم: ویژگی های اقتصادی

بخش دهم: ویژگی های فرهنگی

بخش یازدهم: نیازهای نوجوان

بخش دوازدهم: مسائل فردی نوجوانان

بخش سیزدهم: مشکلات مربوط به جامعه

بخش چهاردهم: مواضع و اصول تربیت

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

از جمله عواطف منفی در نوجوانان،مسأله کمرویی است که آمار آن در دختران بیشتر از پسران است.شاید علت عمده این امر نحوه ی تربیت دختران در همه ی نقاط دنیا باشد که همواره حساسیتی ویژه در زمینه ی تربیت آنان و حضورشان در جمع و جامعه وجود دارد.حالت کمرویی در اویل نوجوانی افزایش یافته و در سنین پس از 13و 14کاهش می یابد و ما تجلی آن را در حجب و حیای افراطی می بینیم.شکی نیست که آدمی باید مأخوذ به حیا باشد و این همان چیزی است که مذهب ما هم به آن سفارش کرده است،لکن این حیا نباید سبب شود که افراد از واقعیت های جاری جامعه بگریزند و سر در لاک خود فرو برند.

آری،نوجوان گاه به دلیل امری بی ارزش،خجل و گاهی تا بناگوش سرخ می شود.البته گاهی نیزدر برابر امور کاملا بی اعتنا و بی تفاوت می گردد و این بی تفاوتی و بی اعتنایی ظاهری و برونی،دلواپسی و اضطراب درونی او را پنهان می کند.

(کتاب دنیای نوجوانی/صفحه 86)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادمین راه مربی
24 مهر 1403
  1. خیلی استفاده بردیم بیشتر از این محتواها بگذارید لطفا